Monday, April 11, 2011

Gula mesti gula

Kali ni, aku nak tiru stail blog paling femes dengan benda-benda serius. Memang fuhhhh kalau baca blog ni. Ayat fuhhhh tu pun aku tiru dari blog ini. Keh keh keh.

Bayangkan berapa banyak gula yang telah kita consume selama ini?. Ikut cakap kawan opis aku.

"Kalau makan gula macam ni punya gaya, tak dan pencen dah hilang kaki sebelah!". Kah kah kah!.

1 sudu teh bersamaan dengan 4.2 gms gula. Jadi lebih kurang satu kiub gula. Bayangkan makanan/minuman yang kita selalu minum tu mewakili berapa banyak gula yang kita telan. Memang fuhhhhhhh!. 



















4 comments:

tasekM said...

gula dlm air tu aku tak heran tp bila tgk gula dlm buah tu agak tertekan jugak...

aku makan pucuk ubi je la kalau gini...




.

Anonymous said...

knp packaging McFlurry tuh sgt cantek & x seperti biasa??? keluaran negara manakah McFlurry itu???



(org cite psl gula....aku tgk packaging. mmg x mkn saman dak farah nihhh. hahhahah)

Jorji said...

dalam kemanisan ada hempedu.. eceh!

Mimi Jazman said...

tu la gula yg dok telan hari2.. hehehe.. :)