Friday, November 20, 2009

Teruskan!

Keputusan UPSR dah keluar. Tahniah di ucapkan kepada mereka yang lulus, samada cemerlang atau biasa-biasa saja.

Pada yang tak cemerlang, jangan bimbang. Ini bukan pengakhirannya. Masih ada jalan untuk buktikan bahawa kamu masih lagi berguna.

Aku dulu pun masa UPSR, takat ala kadar saja tapi aku tak mengalah. Kalau diberikan jalan, ada rezekinya. Yang penting, jangan hanyut sangat dengan dunia rock n roll ataupun kegilaan yang merapu. Masa depan penting juga woi!.

Tahniah untuk Tok Rimau atas kejayaan anaknya.

Aku hantar sms ucapan

"Tahniah untuk sarahmon, mewarisi intelektual keluarga".

Dia balas

"Bapa dia tak pandai, tapi memandai saja. "

Merendah diri sungguh kan?. Hahaha!.

Kepada anak saudara aku. Aman Shah, jangan bimbang, yang penting tiada E. Ada dua lagi waktu untuk buktikan bahawa kamu masih lagi handal. Jangan bimbang, lepas habis sekolah, nanti Pak Busu bawa pergi try out Liverpool Youth Academy. Hehehe.

Aku?.

Aaaaarrghhh!, stress kena ulang Aljabar Linear!. Hampeh betul!.

Nota : Baca cerita kejayaan versi sebak di hati, bergenang air mata kat sini.

6 comments:

Amyz! said...

peh aljabar linear tu. nasib baik aku dapat transfer... bebudak kata susah giler.. sadis. sadis.

ayobkelubi said...

amyz : betul, separuh kelas kantoi!,heran aku. dua hari berturut2 study, penat rasanya babe!

Anonymous said...

errr...siapakah lecturernye??? adakah BA Mahad????

ishhh...teringat dulu waktu kelas dia. tiga suku kelas kena halau sebab pakai tshirt & slipar ke kelas dia (aku yg pakai kemeja waktu tu pon keluar gak. sbb bosan gile. hahahhahaha)

ayobkelubi said...

fafa : bukan dia, prof tahir ahmad!. mmg dia kedekut markah ker?

Jorji said...

anak buah aku rilek2 aje walau banyak E.
aku perli "agaknya soalan ps2 tak banyak keluar"

dia rilek2 aje sengih.

tasekM said...

ooo... lu sekolah lagik yek... gua ni bila la nk sekolah balik. haih...


.