Tuesday, September 01, 2009

Jangan cuba jual diri.

Ok, barangkali topik ini dah basi atau sudah dilupakan oleh orang ramai tapi yang pasti api dalam sekam itu semakin lama semakin membakar untuk mencetuskan satu kebakaran yang besar. Jangan lupa itu wahai kawan-kawan.

Aku sendiri tak faham, sampai nak kena arak kepala lembu bagai tu apahal?. Apasal mengelabah sangat?. Kecoh-kecoh sangat. Selama ini, aku rasa Bandar Anggerik tu memang mempunyai persekitaran yang harmoni. Kalau tak masakan "rock band" Love Me Butch yang datang dari Bandar Anggerik terdiri daripada satu Melayu, dua Cina, satu Singh. Okay saja aku tengok, takde pun nak buat isu-isu yang bangang-bangang macam korang yang arak kepala lembu tu.

Nak sudah terang lagi bersuluh?. Aku nak nasihatkan kepada geng AKL (Arak Kepala Lembu pergilah ke bandar Tampin, nak masuk bandar Tampin tu, betul-betul kat bulatan jalanraya tu, kalian akan nampak Masjid, Kuil, Tokong dan Kuil Singh sebelah menyebelah saja. Takde masalah langsung untuk penduduk Tampin tu.

Jangan sebab kalian dijanjikan sebarang seratus dua ringgit, kalian sanggup memperbodohkan diri sendiri atau paling tidak pun janganlah merosakkan lagi persepsi masyarakat tentang agama yang dijunjung oleh kalian. Buat malu saja!.

Kita marah bila orang memperkotak-katikkan fahaman kita tapi kita sendiri lalai dalam menjaga perasaan fahaman orang lain. Jadi, bagi tahu aku, mana keadilannya?.

Fikir sebelum buat!.

8 comments:

Anonymous said...

aku tak baca paper. aku tak tengok berita. jadik aku tak tau. bagus tak aku??? ekekkekekeke

jap aku baca paper online pasal nih.
.
.
.
.
.
ok. dh baca. komen/soklan dari aku yg tak bape amik tau hal donia nih...

1. kuil besar ke kuil kecik yg nk dipindahkan tu???
2. kalo kuil besar, asal BIJAK sangat kerajaan negeri nak pindahkan kuil tuh ke kawasan majoriti melayu? apa alasannya? apa relevannya?
3. yg golongan melayu tuh pun, apa kejadahnya nak mengusung kepala lembu tuh?? tak busuk ke?
4. org melayu yg konon membangkang tuh, apa alasan?? korg sendiri, rajin tak mengimarahkan masjid kwsn korg??? penuh tak masjid situ tiap kali tiba waktu smyg??
5. relax aaa korang² nih. memasing asik nak provoke orang lain jekk. apa kess wehhh??? xleh ke idup aman damai cam dulu?


sekian komen & soklan dari saya.
time kasih (^_^)

y u z said...

itulah yang aku sesungguhnya tak faham, kenapa ada orang yang kalau buat sesuatu tak fikir "cause & effect" kalau ia berlaku kepada diri mereka sendiri.

kamonlah bebeh -- satu jari tunjuk orang,empat jari lagi tuding ke diri.

ayobkelubi said...

fafarafa : wah lama tak bertandang ke mari?. hehehe.betul.takyah baca paper pun tak apa.wat sakit hati aje.

yus : betul tu, sbb tu politik itu busuk!

Amyz! said...

aku tak kisah diorang memalukan melayu.

tapi aku kesal sangat2 diorang tu memalukan islam.

malu sebab keluar di berita antarabangsa, melayu islam tidak hormat agama orang lain, sedangkan dalam islam itulah yang disuruh.

biarlah diorang nak bina kuil besar appartment 8 tingkat pun. kalau kau beriman, kuil besar mana pun tak kan punahkan iman kau.

sabar sajalah bulan2 puasa ni dengan kerenah orang kita skrg ni.. sedih!! pathetic!!

ayobkelubi said...

amyz : serius kuar international news?. demmit!..memang memalukanlah!.

Anonymous said...

hahahha. aku slalu je menyinggah ke sini. cuma x bagi salam & tinggalkan jejak jek.
tetiba rasa cm nk jadik stalker. ekekekekkekek

FdausAmad said...

Brader ayob,

Kalau gua tau lu nk melawat blog gua,memang gua ready lauk pauk jamu lu makan kenduri..cilakak dtg mengejut blog beselerak woihh..
malu gua..

anyway,terima kasih brader.

Hal kepala lembu ni gua nak cakap satu ja pada brader pakai songkok hitam dan kawan kawan beliau:
"lancauu!"

ayobkelubi said...

daus : rileks2 dulu bang, pas raya ko jamu aku rendang tok ok?.