Thursday, February 19, 2009

Rock forever

Dulu, kalau kita cakap kita suka muzik yang bunyinya membingitkan telinga, mesti orang cakap kita ni jenis yang takde masa depan. Cepat terpengaruh dengan dakyah-dakyah songsang muzik dari barat ni.

Macam masa mula-mula aku bawa balik Nirvana : Bleach album ke rumah. Aku ingat, satu blok dengar suara mak aku menjerit suruh tutup radio. Mana tidaknya, trek lagu Brew dendangan Kurt Cobain saja dah boleh buat orang kena serangan jantung. Lama jugalah masyarakat nak terima jenis muzik macam ni.

Tapi

Itu dulu.

Sekarang ini, jabatan kerajaan pun dah boleh terima konsep muzik macam ni tapi takdelah sampai jadikan About A Girl sebagai nada dering untuk telefonis. Paling koman pun, kata-kata yang Kurt Cobain pernah cakapkan dulu lah.

Sebagai contoh, kalendar tahun ni untuk jabatan aku. Memang gerek seh!. Tak percaya?. Lu gi ushar gambar kat bawah ni. Ironinya, kata-kata ini di letakkan pada bulan April. Bulan Kurt Cobain mati membunuh diri.

1 comment:

Jorji said...

kalender company gua bulan february ada 31 hari....sian tak?