Friday, March 06, 2009

Pot lah bukan pork!

Akim "ngular" ke Rembau. Katanya nak bayar "bil". Bil apa aku tak tahu lah. Akim ajak aku ngulor sekali tapi aku malas, nak buat "esemen" kata aku. Ha ha ha.

Selalu kalau kami berdua keluar ngulor, mesti lepak gerai cendol madu. Dia punya madu, perghhh, menyirap darah kalau kena selalu. Nak-nak yang tukang buat tu pun boleh tahan gak dia punya "madu". He he he.

Bila aku syak Akim tak balik lagi dari Rembau, aku teringat aku ada benda nak beli. Jadi aku telefon Akim minta tolong beli kan barang tu.

"Weh, lu dah balik lom?".

"Belum, kek Rombau laie".

"Beb, lu belikan gua satu Shaldan Pot untuk gua boleh?".

"Hah?".

"SHALDAN POTTTTTTTT lah!".

"Shall we pork?".

Gua dengan Ada dah gelak barai tahap cipan bila Akim cakap macam tu.

"S.H.A.L.D.A.N P.O.T!!!".

"Oooo, ok!".

Akim o Akim!. Memang dia sengal tapi kacak dan baik hati. Ada sesiapa nak kenal?.

Sekian entri saya yang berbentuk dialog. Saya benci tulis entri bentuk dialog sebab saya tak kelakar sangat orangnya.

Apa itu Shaldan Pot?. Lu gogel lah sendiri!.

2 comments:

haza said...

haha. seriusnye kelakar! =p

tergelak bace ni hah, nak2 yg ckp longat negeri tu. haha.

klakar2..

Pasihah said...

nak berkenalan ngan Hakim, boleh?

:D