Tuesday, December 16, 2008

Akibat terlalu bodoh




Kalau aku jumpa mak bapa bayi malang ini, benda pertama yang aku buat ludah muka mereka berdua dulu lepas tu aku pijak-pijak perut mak dia dan pijak-pijak kote bapa dia. Macam sial, apa salah anak kalian sampai sanggup membuang dia ke dalam lubang tandas?. Apakah kalian sudah puas beromen hingga tergamak untuk membuang dia?. Tidak ada perasaankah kamu?.

Celakalah kamu berdua kerana perbuatan ini. Bodoh tidak berakal lagi kurang ajar!. Memang bersyukur bayi itu masih hidup dan percayalah kalian yang membuang dia, satu hari nanti dia akan datang kembali menuntut jawapan, kenapa dia dibuang. Kepada bayi itu, pakcik doakan agar kamu terus berjuang untuk menjadi manusia yang terbaik dan buktikan pada ibu bapa yang membuang kamu bahawa kamu adalah zuriatnya yang paling baik!. Pakcik memang tabik dekat kamu kerana berjuang untuk terus hidup. Semoga ALLAH akan sentiasa merahmati kamu.

Maaf, aku memang emosi kalau baca berita bayi dibuang. Kita ini barangkali sifat perikemanusiaan semakin terhakis. Kalau ya kamu mahu keseronokan duniawi, jadilah manusia yang bertanggungjawab. Dalam erti kata lain, berani buat beranilah tanggung!. Baru "true" jahat!. Ini tidak, lempar batu sembunyi tangan!. Fuck off!.

Kasihan, persoalannya ialah, apakah agamanya nanti?.

Baca kat sini

3 comments:

Masy said...

aku pon jadi sensitip klu hal2 mcm ni. aku mmg sumpah dorg yg wat hal gini, satu masa bile dah kawen mmg x merasa ada anak sendiri, biar padan muke memasing.

org lain yg xde anak, mcm nk giler berusaha. yg dpt plk, selamba harom je buang cam buang tait dorg. huh!!!

Anonymous said...

Adeh! Huh!

Kumprinx said...

saya mengutuk keras perbuatan sebegini.