Friday, September 19, 2008

Jangan lupa pelitanya weh!

Bukan aku malas, cuma keghairahan aku pada bulan puasa tahun ini memuncak tinggi disebabkan ada peneman baru berbuka puasa untuk aku dan permysuri. Jadinya, keghairahan aku untuk menulis turun sedikit. Nanti lepas mabuk lemang, aku menulis balik.

Kalau hari minggu tu, bila permysuri dah mula sinsing lengan, dia pun sama sibuk nak sinsing lengan juga.
Kalau waktu berbuka tu, dia pun sama juga, nak duduk makan sama-sama, nak minum air tebu, nak makan murtabak, nak bedal roti john, dalam erti kata lain, semua dia nak bedal!. Mengalahkan orang yang berpuasa. Ha ha ha.

Itu belum dikira kalau makcik-makcik dia datang untuk bergotong royong membuat kuih raya. Dia punya kepoh mengalahkan mak pengantin, siap dengan muncung mulutnya sekali mengarahkan itu dan ini. Ha ha ha.

Siapa dia?.

Tidak lain tidak bukan, anak perempuan aku yang bernama Ain Safiyyah.

Ini video dia tengah tumbuk bawang.

7 comments:

Mister Ry said...

dude,
anak ko tumbuk bawang tak percik ke mata ke?

uiks... ngeri aku.. hehe

Iced Nyior said...

dah besar anak u ek. chomel....

tul kata iwan, tak percik ke mata ke?

ayobkelubi said...

iced n iwan : tak pedihkan mataaaaa ;P

Jorji said...

ngeri aku tengok..kalau tertumbuk jari tu!! hehe..bebudak dia memang curious dan nak buat apa kita buat.

kalau dah pandai bercakap,lagi la becoknya tu!

Feeyona said...

weh...
bila nak terima menantu ni?

Amyz! said...

anak buah aku amik bawang yang belum berkupas, masuk dalam kuali yg ada minyak, kononnya nak menumis.

adehhh~

ayobkelubi said...

jie : gua tgk pun ngeri cara dia hentak tapi training punya pasalll,takpeeee

nett : hehehe..rileks..kasik abih SPACE dulu...eh tu aku lah!. hahaha

amyz : hehehe,kanak2 kan?. jgn sekat kreativiti mereka.