Friday, December 02, 2005

acpm : episod IV (satu)

akibat dari peristiwa itu.

aku semakin tawar hati untuk menjadi pemburu cinta.

aku gantung senapang buruan aku.

walaupun cik LADY ada beberapa kali menghantar surat memberi penjelasan,pada kuitu semua sudah terlambat.kekecewaan yang aku alami sudah tidak mampu untuk dipulihkan.

untuk beberapa ketika

hidup aku sungguh-sungguh meriah.

banyak menghabiskan masa dengan kawan-kawan baru ku ketika itu.

dimana masa itu dihabiskan dengan banyak berhibur.

student night.
lady night.
weekend night.
tempat itu seolah-olah rumah kedua aku.

aku juga telah join persatuan penarik beca yang ada.

kalau bosan
aku join jamming
waktu itu kekasih hati ku ialah dia (sekarang dah jual,beli mesin basuh).
kalau bosan
aku main bola walaupun salji tebal.
kalau bosan
aku mengadap internet sampai kena halau dengan pakcik jaga lab.
kalau bosan
aku berjalan-jalan melawat kawan-kawan tempat lain.

waktu itu,acpm adalah sekadar satu alat mainan sahaja.

rutin itu berlangsung sehingga aku pulang dan mula bekerja.

dan tahun itu
tahun 2000

aku namakan dia cik PERMAISURI.

kali pertama aku terpandang wajahnya.

hati aku tak berdetik.
jantung aku tak berdegup.
mata aku tak berkelip.

inikah dinamakan cinta?.
dan bersediakah aku untuk kembali ke arena acpm ini?.

aku mula menyusun strategi.

aku gunakan kembali multiskills yang aku perolehi dari tiga pengalaman yang lepas.

dan kali ini.
ceritanya sungguh-sungguh lain!.
aku berhasil!.

tapi tidak semudah dua pengalaman yang lepas dan sesukar pengalaman yang terakhir.

aku masih ingat lagi umpan buruan aku ketika itu.

"saya sedang hanyut di dalam sungai yang deras,hendak mencari dahan untuk menyelamatkan saya"
dan dia balas
"dahan itu sudah sedia ada tapi mampukah awak untuk menjaganya agar dahan itu tidak patah?".

gulp!.

dan aku mencuba.
selama setahun untuk memenangi hatinya kerana di masa itu
terlalu banyak rintangan yang perlu aku hadapi.
bagaimana untuk aku yakinkan dia?.

dalam masa sama ada yang sanggup menikam dari belakang.
walhal aku tak pernah pun nak jentik telur diaorang dulu.
dalam masa yang sama ada yang tidak senang dengan dia memilih untuk berkawan dengan aku.
dalam masa yang sama aku sendiri masih terumbang-ambing membina kehidupan.

tapi aku tetap teruskan perjuangan.
pantang buat reverse kalau takde reverse signal tapi aku sebat jek!.

dan genap setahun kami berkawan akhirnya dia setuju menerima aku.
walaupun dengan beberapa syarat tapi aku sanggup terima.
kerana dia sudah bertakhta di hati aku.

beberapa kali minta putus tapi dua tiga jam lepas tuberbaik semula,meluahkan rindu yang tak bertepi.
hebat beb!.

dan akhirnya,memang tertulis untuk aku dan dia,inilah jodoh kami.

setelah aku kecewa pernah ditinggalkan.
setelah aku kecewa pernah dipermainkan.
setelah aku kecewa pernah diperdayakan.
akhirnya aku telah menemui cinta sejati aku.

walaupun rintangan dan halangan pelbagai perisa aku lalui.
aku renangi lautan api (ada ker?)
aku redah hutan berduri(kat mana?)
kerana dirinya.

Maha kuasaNya telah menulis dia untuk aku.
aku dan dia bersatu.

bulan tujuh 2003 menyaksikan air matanya tumpah ketika aku cium dahinya.
dan aku sungguh terharu kerana dia menerima aku walaupun aku tak hensem,gigi terabur, kulit gelap,gaji kecik,pandai main bola,boleh main gitar,pandai repair komputer (eh,ni macam upkan diri pulak!).

dan jika diizinkan olehNya.
kami akan menimang cahaya mata tahun 2006 nanti.
amin.

itulah dia.
PUAN PERMAISURI aku.
yang selamanya dalam hati aku.
dalam hati aku yang keep on rock n rolling ini.

tamat sudah kisah cinta aku yang tak seberapa ini.
kisah cinta seorang pemburu cinta yang tegar.
(bayangkan aku tengah tersenyum lepas tu skrin fade to black).

dan lagu ini adalah perasaan aku untuk diri dia.
(kira cam runut bunyilah).

aku ini adalah dirimu,
cinta ini adalah cintamu,
aku ini adalah dirimu,
jiwa ini adalah jiwamu,
rindu ini adalah rindumu,
darah ini adalah darahmu,

tak ada yang lain selain dirimu,
yang selalu ku uja,
ku sebut namamu di setiap hembusan nafasku,
ku sebut namamu, ku sebut namamu,

dengan tanganmu aku menyentuh,
dengan kakimu aku berjalan,

dengan matamu aku memandang,
dengan telingamu aku mendengar,
dengan lidahmu aku bicara,
dengan hatimu aku merasa,

Satu : DEWA




TAMAT.

19 comments:

Anonymous said...

wahhhh..best best yob...akhirnya happy ending gak buat seorang pemburu cinta yang tegar..lepas nih ko nak cerita pasal apa plak....??? harap aku akan terus membaca coretan ko nanti..

ayobkelubi said...

guardianx : terima kaseeeyyyy!!. :D

Anonymous said...

aku doakan kisah happy ini takkan ending2 ;)

berusahalah!

mama tinie said...

cisss ada font gerak-gerak dalam entry ...nak buat jugak ah!

ayobkelubi said...

muna : amin!.

mama tinie : hahahaha tau takpe. :P

cik puan daun said...

jiwang siak.. ahahaha

Anonymous said...

sebuah romantik komedi yg unggul.. hahaha..

aku tambah lagi theme song kau
[bagai sakti-M Nasir & Siti Nurhaliza]

ayobkelubi said...

daun : lu bakar line gua beb! hahaha

lan : komedi romantik?.ala-ala filem mana?.terima kasseeyyy!

tuan tanah said...

bravo! bravo! hoye! hoye! kong hey! kong hey! happy ending jugak walaupun takde adegan2 kawin dgn puteri raja ke apa ke.

paling suka ayat cik permaisuri tu: "dahan itu sudah sedia ada tapi mampukah awak untuk menjaganya agar dahan itu tidak patah?".

perghhh!!!

Anonymous said...

Don aku ske ayat carik dahan ko tue??

melankolik bombastik plastik plastesin sungguh aa ayat tue. huhuhuh terror gak ko buat ayat pick up cam tu ek. tabik spring toing2 kat ko

ayobkelubi said...

tuan tanah : itu dinamakan cinta lah. :D

lin : guna jgn tak guna ayat tu.aku takde copyright punyer.aku nyer ayat USB! :D

ayobkelubi said...
This comment has been removed by a blog administrator.
mummy e-jump said...

sedihnya.. terkesima aku disitu..

banyak rintangan kau yeekk.. jangan kau sia-siakan dia lip. permaisuri dan tak lama nanti, ratu hidup kau laks..

bahagianya cik sue.. bila la agaknya laki aku nak memblog. isk isk isk

Anonymous said...

aku ghaser laa kan.. cam ader bab yang ilang..

tetiba jer.. masuk tahun 2000.. camner nie.. skrip dah ader.. director.. bikin skrip sendirik lak..

ko kena track balik skrip asal nie..har har har har har..

ayobkelubi said...

chia : insya-allah.amin

long : hek eleh,yg tu tak penting!.hahaha

Bukan Sepet said...

ok. Gua tarik balik gelaran JR dari lu.

Jaga, jangan patah dahan lak.

Zack said...

Pergh !!!!
KARAT !!!!!!!!!!!!!

ayobkelubi said...

mat sepet : JR pun ok.tarak hal bang. :D

zack : sekali sekala. :D

Anonymous said...

congratulations!