Tuesday, August 23, 2005

lu jangan poyo!

beb.

gua malas nak bising-bising lagik.

tapi

lu makin poyo.

lu patutnya kena tahu ah.

lu kerja lagi lama dari gua.

kalau ikutkan gua nie macam anak itik baru nak belajar menyudu tapi lu dah ibarat macam bapak itik yang kerjanya nak menyudu mak itik jek.

tapi

lu emosi tak boleh kawal.

belakang lu pura-pura baik depan orang ramai

tapi

hakikatnya lu touching lebih.

orang baru sound lu sikit lu nak merajuk bagai apahal?.

pastu leh sound gua punya boss macam tu?.

alah,takat lu pangkat KB (KAKI BODEK bukan KETUA BAHAGIAN) gaji lebih dari gua.

gua tak pandang.

tak guna ah sangat KB lu ni dalam department gua.

ader lu bagus,takde lu lagik bagus!.

tapi

lu merajuk satu hal.

lu menyalak kat telinga gua pun satu hal jugak.

tiga minggu beb!.gua cakap kat lu.

tiga minggu beb,gua layan benda alah setan gondol tu bertiga.

ada gua nak pergi kat telinga lu menyalak bagai soh buat kerja?.

gua tengok jek lu dalam bilik lu dok tak abis-abis buat kerja laminate apa jadah tah.

ni baru kena lu punya part,belakang lu bo0o0o0o0oleh menyalak kat gua soh join sama?.

what the fcuk?.

lu sendiri yang cakap lu presenter.

belakang lu boleh suruh boss gua lak buat kerja presenter.

what the holl?.

pastu lu nak merajuk bagai,nak suruh orang pujuk?.

eeeeiiiiiiiii, lu ingat gua gay ker nak pujuk lu bagai?.

pergi apa orang kata?.

pergi mampussssssssss!.

gua cakap ngan lu.

lu usung lu punya title tuan haji tu tapi lu perangai tak macam tuan haji.

baik rentikanlah.

lu pergi kerja semata-mata nak tunggu lu pencen.

baik lu amik option awal,boleh blah.

dok rumah ker,jaga lembu ker,lagik masyuk betul tak?.

dari lu dok tak abis-abis nak sakitkan hati orang jek.

lu pikir orang tengok dahi lu hitam.orang nak respek sama lu?.

takat niat nak tayang bagai.gua cakap sama lu.

rentikanlah!.

lu merajuk satu hal.
lu menyalak satu hal.
eh.mulut lu macam *toot* ayam pun satu hal gak.

lu memang melayu lama nak mampus.

mentaliti tak nak tukar-tukar.

dari lu kejer jadik kuli batak sampai jadi separuh boss tapi lu tak berubah-ubah.

dok pi mai pi mai tang tu jugak!.

oh come on!.

tapi tu ah.

gua orang muda.

kejer pun setahun jagung masak dalam cawan.

apa hak gua nak sound lu?.

lu sendiri pikirlah.

pikirlah tentang duit yang lu bagik anak bini makan.

berbaloi ker dengan kerja yang lu buat macam taik hanyut tu?.

pandai-pandailah!.

p/s: ini entry emosi.

+++

cerita musikalogi akan disambung.

2 comments:

Anonymous said...

lu jangan nangis tau...

lu nangis, gua pun nangis...

hihii.. sabar,sabar..

Anonymous said...

Brader, aku rasa aku faham camner kau rasa. Mmg sakit skit la, kerja ngan otai2 yg nak pencen nih. Terutama yg bernama Melayu. Banyak gila pantang larang. Kalau tak layan sgt, dikatanya sombong, berlagak, tak padan budak hingusan. Kalau org buat baik pulak, kena pijak kepala. Seksa !

Bukan aku tak hormat kekdg org yg berdahi hitam nih. Nampak ok, tapi slalu main tikam dr belakang. Dan mulut mcm *toot*. Laki pompuan semuanya sama. Suwey nak mampus.

Dari Aku (takleh bagitau nama sbb nanti kena buang kerja)