Thursday, August 06, 2009

Cuba gerak-gerakkan.

Sabtu minggu lepas punya cerita. Aku tanya Amat, kawan kelas aku.

"Weh,kau tak nak join GMI ke kejap lagi?".

Saja pancing, Amat memang pantang bab-bab politik. Kalau dia sembang politik, sampai peluh menitik-nitik jatuh kena meja, lepas tu meja berlubang. Betapa panasnya hati dia.

"Malaslah aku". Amat balas.

Aku hairan. Biar betul.

"Apasal kau tak nak pergi Mat?"

"Aku dulu budak MFI, apa barang campur dengan budak GMI" sound Amat selamba.

Last aku ingat sebelum Jiji tarik aku, gigi Amat dah bercampur dengan kuah dal roti canai dia.

4 comments:

Pipiyapong Abdillah Hamzah said...

Macam setan...

ayobkelubi said...

pp : takkan aku nak ckp budak SEMSAS lak? hahahaha

y u z said...

kebetulan adik aku budak GMI,dia kata dalam komuter ada pakcik tanya :

"belajar mana,nak?"
"GMI,pakcik."

pastu pakcik tu ala2 blur kejap.hahah.

ayobkelubi said...

yuz : hahahaha.