Wednesday, July 22, 2009

Bila masa agak jadi percuma untuk aku?

Dulu.

Masa muda-muda dulu, masa selalu datang dekat aku. Diketuk-ketuknya kepala aku, suruh bangkit dari mimpi. Mimpi siang yang tak sudah-sudah. Dah namanya muda-muda, mana sangatlah aku nak dengar cakap "makrop" masa ni. Macam bagus aje masa tu!.

Sekarang.

Kalau aku jumpa masa balik. Barangkali dia pun dah tua macam aku. Mesti dia gelakkan aku tak sudah-sudah. Gelak-gelak sampai terbelahak keluar kahak hijau pekat tu.

Agaknya, bila dah makin tua ni, masa bukan lagi kawan baik kita kan?. Masa bukan cemburu, barangkali dia dah jemu.

Mungkin.

Amacam?. penuh metafora tak entri yang tak ada idea sangat ni?. Ha ha ha ha!.

2 comments:

Jorji said...

masa itu makrop

ayobkelubi said...

ji : lu pun dah pandai pakai makrop?.syabasssss inspektor sahab!