Thursday, August 07, 2008

Pelancong Hisap Dadah

Pagi tadi.

Rutin harian, sebelum mula kerja ialah bersarapan dengan kawan-kawan tercinta. Nasi Lemak "Fresco" lauk sotong bulat-bulat menu aku hari ini. Kafe kami, sarapan dia tak "kick".

Aku duduk semeja dengan Wak Pin dengan Copong.

Wak Pin tengah baca suratkhabar "kerajaan". Aku tumpang belek muka depan.

"Kau tengok Melaka sekarang dah maju". Wak Pin bersuara. Aku mencebik, yalah tu!.

"Bukan kat KL aje ada "Ai-es of Malaysia", Melaka pun ada!".

Aku tersedak.

"Bukan "Ai-es" lah Pin!".

"Sebut "Ai" lah!".

Aku terbahak-bahak dengan Copong.

"Betul lah, kalau "Ai-es" nanti, dari Ayer Keroh sampai Pusat Bandar jalan licin aje, penuh Ais". Copong menokok.

Aku tepuk dahi.

"Wey, "Ai-es" yang aku maksudkan benda yang selalu "rock star" sedut tu!".

"Oo0o0o0o0".

Susah cakap dengan orang baik-baik ni. He he he.

6 comments:

Kumprinx said...

lol..
susah.. susah..

OP Zaharin said...

majuuuuuuu wo melaka sekarang.

ayobkelubi said...

king : mmg susah!

op : bila nak turun melaka?

Jorji said...

mak aih! sebulan sekali lu update blog kan..sebok ngalahkan ketua menteri melaka yg seboookkkk nak memajukan melaka sambil tersenyum-senyum..huhu

ayobkelubi said...

ji: hampeh lu jie, gua sibuk sbb tgh planning nak take over melaka nie baiiii.. hahahaha

Nazri said...

Weh, betul ka ada komputer nak lupus?

Gua nak angkat satu ble?

pehal contact emel gua

nazri123456789 at gmail

atau YM gua