Thursday, August 30, 2007

Dah limapuluh rupanya

Negara ku
Tanah tumpahnya darah ku
Rakyat hidup
Bersatu dan maju
Rahmat bahagia
Tuhan kurniakan
Raja kita
Selamat bertakhta


Selamat Ulangtahun kemerdekaan yang ke 50, Malaysia

Dua tiga hari ini, bila dengar Negaraku, badan aku naik meremang. Yeap, semangat nasionalism aku masih ada. Aku akan doakan yang terbaik untuk bumi bertuah ini. Aku nak minta maaf pada Malaysia atas semua jenaka-jenaka sinikal yang pernah aku lontarkan pada kau, Malaysia. Aku nak kau maafkan aku atas kritikan-kritikan pedas lagi berasap aku kepada kau, Malaysia.

Hidup akan lebih meriah bukan?.

Tak lupa juga aku nak ucapkan terima kasih kepada :

Mereka yang berjuang dari 1511 hingga 1957 untuk mendaulatkan bumi bertuah ini.

Mereka yang gigih membangunkan bumi bertuah ini dari asal lombong-lombong biji timah, ladang-ladang getah dan sawit kepada pencakar-pencakar langit yang membuktikan sesuatu.

Mereka yang yang gigih menjaga bumi bertuah ini dari syaitan-syaitan jahat yang cuba merosakkan bumi bertuah ini.

Mereka yang tak kenal putus asa demi menjadikan anak bangsa bumi bertuah ini kepada bangsa yang lebih bermaruah.

Mereka yang berusaha untuk megharumkan nama bumi bertuah ini supaya Atlas dunia tahu bumi bertuah ini bukan sebarangan.

dan senarai terima kasih yang infiniti

Aku juga nak ucap jutaan tidak terima kasih kepada :

Mereka yang sanggup buat apa saja dari bumi bertuah ini demi kepentingan diri sendiri (yang ini patut mampus disula dengan buah durian se raga).

Mereka yang berpura-pura menegakkan keadilan tapi dalam masa merekalah kepala syaitan kejahatan yang hendak menjahanamkan anak bangsa bumi bertuah ini (yang ini patut dihumban ke jurang laut paling dalam dekat belah pasifik)

Mereka yang menganggap bumi bertuah ini tempat mereka mencari rezeki tapi rezeki yang dicari adalah dari reap off anak bangsa bumi bertuah yang benar-benar perlukan bantuan.

Mereka yang kononnya lantang bersuara tapi sebenarnya tidak lebih dari tin susu anlene yang kosong tinggal tunggu masa nak kena lenyek dengan lori.

dan senarai ini akan menjadi infiniti juga

dan
dan
dan
dan

Jutaan terima kasih kepada budak-budak yang bawah 23 yang handal main bola yang pengkritik kata tidak ada can nak menang semalam. Korang memang hebat!. Gua respek lu orang semua!. Lu orang sudah bikin abang-abang senior lu orang malu besar!. Gua suka!.

Boleh pergi sini untuk baca dari pandangan seorang hawa tentang bolasepak Malaysia.

Aku nak ulas tak beberapa nak reti, senang cerita siapa yang tak tengok semalam baik kat stadium atau tv, hemmm.. aku tak tahu nak cakap apalah!.Sendiri fikir ok?.

Sekali lagi

Malasia tanah air aku, selamat ulang tahun kemerdekaan yang ke lima puluh

Merdeka!,Merdeka!,Merdeka!.

3 comments:

milla said...

wahh, bangga la ade orang nak dengar football report from a girl. heheh~anyway, msia mmg best smlm!!!

ayobkelubi said...

well milla girl, everybody can express their own obsession aight?.

and i love u obsession towards football especially malaysian football.

sinaganaga said...

merdeka kita yeop, merdeka!