Friday, April 13, 2007

gelap gelita bukan jalannya


Hari ini, bukan esok, bukan semalam.

Aku benci manusia yang berakalkan pangkat, berakalkan uang, berakalkan P*TK yang kononnya boleh menjamin kebahagiaan duniawi serakah kalian semua.

Apa dengan melempiaskan itu semua kepada satu tujuan kalian dengan mencipta alasan demi masa depan yang lebih baik?. Hak tuih!, Itu semua plastik, plastik kalian tahu tak?. Hak tuih!.

Jangan bohongi aku dengan semua cerita-cerita palsu kau yang bisa merobohkan bangunan setinggi langit. Jangan bohongi aku dengan semua dabik(kan) dada dari kau yang kononya sudah berpuluh tahun berpengalaman. Pengalaman apa, pengalaman takut kena picit telur?. Hak tuih!.

Jika akalmu masih lagi takut untuk melakukan lompatan keluar dari kotak-kotak yang sekian lama membelenggu kau, jangan harap kau akan terus-terusan menjadi wira, menjadi kebanggaan. Kebanggaan kau hanya dilihat orang yang sama seperti kau, bukan aku!. Hak tuih!.

Aku harap, kau mati sebelum kau sempat rasa duit pencen kau. Ha ha ha ha

Sekian, dari aku yang kau cakap orang muda takde pengalaman. Pengalaman abah kau!.

No comments: