Wednesday, June 28, 2006

tonton

Satu ketika dulu. 1995

Sek Men Maxwell.

Enchot datang jumpa aku.

"Beb, tolong aku beb!" Muka Enchot cemas.

"Apahal?".

Enchot cerita dengan aku, "secret admire" dia merajuk. Enchot usik-usik manja ala-ala kutuk, konon nak menambah mesra. Alih-alih "secret admire" merajuk bagai.

Jadinya. Enchot panik, tak tahu nak buat apa.

Kiranya Enchot anggap aku macam konsultan cinta dia. Cheh betul!.
Aku bagi idea, beli coklat, kononnya sebagai hadiah pujuk. Enchot teruja dengan idea tu.

Esok pagi. Enchot datang dengan muka panik lagi.

"Secret admire aku mengamuk lagi, tak makan pujuk, dia tak suka coklat!".

Aku pelik, tanya Enchot.

"Kau bagi coklat apa?".

"Errrr,aku bagi DingDang sekotak, dalam tu dapat permainan percuma sekali, jimatkan?".

Aku tepuk dahi. Alahai Enchot!

6 comments:

Unknown said...

aku suka ding dong.

lagi2 bila ane jual roti tu kasik aku buy one free one.

tapi aku tak berkenan bila dia lemau ah.

hehe..

doBot said...

oh...cekelat dingdang kegemaran ku. Ok la bagi cekelat tu. Ada mainan kecik. Ada lagik satu cekelat tu, aku tak ingat. Kotak dia kaler putih. Sedap skit dari cekelat dingdang.

Zack said...

Agak2 sapa la akan ganti Mat Sentul untuk voice-over iklan Ding Dang nanti yek...?

Unknown said...

sepatutnya enchot beli cokelat Tora. mahal sikit. :)

Kemat said...

aku suka Tora..teingat iklan dia..Tora datang lagi..dgn mainan terbaru..
ader jual lagi ker Ding Dang ngan Tora ni

ayobkelubi said...

caza : tu ah kalau dia lemau tak sedap kan?

dobot : mcm lan dgn kemat ckp,yg tu tora

zack : yelah,aku tak terpk pun,sapa nanti ek?.