Thursday, January 19, 2006

lantak

yelah.

mentang-mentang semuanya bukan pakai duit kau,jadi kau boleh sesuka hati ayah kau ikut suka nak jaga barang-barang tu.

nak biar dia bersepah ker.
nak biar dia jahanam ker.
nak biar dia terlingkup ker.

kau punya alasan :- (seperti di bawah).

ala kerajaan punya,pergilah mampus.

kalau hilang boleh beli lagik.

takpe,kerajaan tanggung.

tapi

kalau macam ni gayanya.

tokeipajak tesco pun boleh bankrap.

apa-apahal pun mentaliti yang perlu disetkan balik.
kena didik balik semuanya ini.
berkatkah hidup nanti kalau asyik-asyik melepaskan tangan?.

kalau macam tu,kereta kau pakai loan kerajaan kan?.

kenapa nak poyo-poyo jaga?.

alah,kalau rosak nanti kerajaan boleh beli satu lagik!.

sekali lagi.

aku yang terperangkap.

hahaha.

8 comments:

Bukan Sepet said...

lantak ler dia yob.

lantak.

Kang pasal dia, hati ko sakit. aaa. hati sakit gomen tak ganti tau!

Anonymous said...

Bukan dia yang keluar duit. Tak rasa la...kekekekek

Zack said...

Aku mmg benci betul attitude camtu. Esp kat *sini *. Contohnya, aku ni kaki 3R – Reduce, reuse & recycle. Pulun habih berjimat (terutama kertas), bukan sbb sayangkan kompeni ke hapa, tapi sbb aku sayangkan alam sekitar. Biar la org lain tak buat pun ('ala.. director kompeni tu, renovate jamban dia pun makan ribu2, takyah la ko nak sibuk2 pasal kertas yg tak berapa sen nih..'), tp aku rasa kita mesti start somewhere. Lagipun, amanah, Yob, amanah. Nak kena ingat tuh…

ayobkelubi said...

bang sepet : lantak mmg lantak tapi kadang-kadang tu bila dia sibuk usik kita tu yang angin tuuuuu.

dobot : :D

zack : ya,sebetulnya kena ingat kita pegang amanah.

susahlah macam nie.

Anonymous said...

yob, aku antara pekerja yg kene bayo cukai pendapatan tiap tahun...ko pesan kat kwn ko tu..ubah sikit mentaliti..kang x pepasal naik plak income tax tu...benci betul le aku klu ada org berfikiran camni..kalau dia kerja swasta tak tahulah aku camna...first month kot dah dpt warning letter or probation dia tak lepas2...bodoh punya org..meh sini keje kat company aku, dgn jepun ni..dpt notebook pun depa bagi agreement suh sign...

Unknown said...

org2 spesis mcm ni memang byk.
sebab tu public phone banyak tak boleh pakai.
kalau phone sendiri rosak tau lak dia marah.

tuan tanah said...

tak payah tunggu kerajaan punya, kenkadang kawan2 ni, dgn harta2 kita pun dia tak reti jaga. masa nak meminjam kemain lagi, dah pinjam tu bukannya nak reti pulang n jaga bebaik... sirius... kadang2 saya takut nak kasi pinjam kat org brg2 saya, bukan sebab kedekut. tapi diorg tak amanah dan secermat saya

ayobkelubi said...

edryna : woooo

lan : ya,itulah org malaysia namanya!

tuan tanah : err,macam nie susahlah aku nak pinjam t-shirt planet hollywood dublin ko tu :P