Thursday, June 23, 2005

hidup adalah perjuangan

kemenangan hari ini bukanlah berarti

kemenangan esok hari

kegagalan hari ini bukanlah berarti

kegagalan esok hari

hidup adalah perjuangan tanpa henti-henti

usah kau menangisi hari kemarin

tak ada yang jatuh dari langit

dengan cuma-cuma

semua usaha dan doa

kebenaran saat ini

bukanlah berarti kebenaran saat nanti

kebenaran bukanlah kenyataan

hidup adalah perjuangan

bukanlah arah dan tujuan

hidup adalah perjalanan

hidup adalah perjuangan


betul tak?.aku ambil dari sini,dapat ilham masa tengah memandu tadi.terima kasih,jumpa lagi diwaktu dan hari yang sama!.

2 comments:

Tok Rimau said...

Gila banang betul. Gua balik danga Bay.. kepala senoneng nak muntah-muntah. Hisap rokok banyak sangat.

Dah lama gua tak hisap rokok banyak tu.

sampai umah famili dah tidor. Gua layan TV sambil lipat kain satu bakul plastik 2 kaki.

Anonymous said...

tugas aku hanya angkat kain lepas dilipat. keje melipat ni perlukan pakar. tokr mmg pakar. kau dah prektis lipat kain ayob? aku masa bujang dulu banyak baju bergantung dari yang berlipat hehehe