Friday, June 06, 2008

Keluhan

Kembali.

Sepatutnya ini entri untuk menceritakan perjalanan-perjalanan ku di bumi dua masjid tempoh hari tapi aku kena "on hold"kan sekejap.

Walaupun seluruh dunia mengalami nasib yang sama macam kita sekarang ini tapi itu tidak bermakna "kita" yang harus menanggungnya dengan mengambil jalan mudah seperti "ubah cara hidup", "cakap dengan anak-anak keadaan ekonomi sekarang ini", "kurangkan berjalan-jalan dan makan-makan luar". Kepala hotak mereka!.

Tidak salah kalau kau berkeras untuk naikkan juga cuma kayuh pelan-pelan lah!. Sekurang-kurangnya "kita" boleh mula menabung atau membuat "backup" yang secukupnya. Ini tidak,sambil membuat pengumuman boleh tersenyum-senyum untuk menidakkan perasaan gemuruh tu!. Memang takde ketokohan langsung.

Yang paling buat aku rasa sedih bila baca salah satu komen yang dtinggalkan di blog mantan Perdana Menteri kita. Kalian baca sendiri.

Corpetro said...

saya yg paling terkena bila minyak naik ni....ini disebabkan saya berulang alik dari cyberjaya ke melaka. Skrang ni pun belanja minyak + tol saya pi keje rm 1000 sebulan....itu minyak harga rm1.92 je....aku rasa klu dengan rate skrang ni rm 2.70 mau kat rm 1500 untuk minyak kereta je!!!! kerajaan bg subsidi rm625 setahun tu cuma belanja minyak saya setengah bulan.

isteri saya pun x sanggup tgk saya sakit poket ujung bulan, malam tadi beliau buat keputusan untuk berenti belajar. dan kami akan pindah balik ke Seri Kembangan ujung bulan ni. Satu keputusan yg amat menyedihkan, tapi kami terpaksa menerimanya. Nak duduk asrama, anak saya nak letak mana pula...tak terjaga. Satu keluarga menangis mlm tadi. isteri nangis sebab dia kena berenti belajar, saya nangis sebab terharu dengan keputusan isteri, anak aku nangis sebab tgk mak ayah dia nangis...terima kasih kerajaan malaysia....

Untuk keluarga yg One Man income mcm saya ni, sure banyak effek...

Tariff elekrik pun akan naik tidak lama lagi, berikutan diesel naik rm 1.....ahhh...malas nak pk apa lagi yg akan naik....

June 5, 2008 1:11 PM


Macam dia cakap, terima kasih kerajaan Malaysia. Terima kasih banyak!.

7 comments:

tipahvogue said...

aiyoooooo..syahdu hoccay baca komen tu!! pengorbanan yang sungguh beso skalik! sumer kerana kerajaan mesia! huhuhu...

memang kena ucap timer kasey bebanyak arh!! isk!!

*mogok dlm diam*

ayobkelubi said...

tipah : mmg baik hati sungguh "mereka" tu semua kan?.

Kaktiny said...

kita melalak pada konkrit yang kebal dan bebal..

kita geram, mereka diam..
kita bising, mrk tak ambil pusing..

takper.. hari ni hari 'mereka'..
jgn lupa takdir yang Esa..

Unknown said...

Selamat kembali...

Yob, nak trainer oracle. Utk ajar basic je. Ada ke?

Masy said...

masa masuk blog che det aritu, ini je komen yg aku baca. dgn hati. kesian.

eh lupe nk bg salam. assalamualaikum..~ :)

Kumprinx said...

gomen ni nak kena ngan gua ni..

chinta said...

assalamualaikum.....

masih teringat lagik komen nie dlm che det...sedeh dan insaf...rasa sgt bersyukur masih dpt belajar...doa untuk mereka..