Saturday, October 15, 2005

disini,mesinnya agak canggih

aku bangkit hari ni agak lewat ( baca: sengaja di lewatkan).

sedang aku berjalan keluar meneroka ceruk-ceruk kawasan yang belum aku teroka lagi,aku terjumpa sesuatu.

masukkan 100 yen untuk kembali ke zaman lampau selama 10 minit,500 yen untuk 30 minit.

aku terkejut.

lantas aku teringatkan orang ini.

aku pun mencuba.

dan selepas itu.aku nampak diri aku di kg sawah raja,rembau.

di serambi rumah wan induk.

sedang disakat oleh pakcik-pakcik aku.

aku sedang dipaksa membaca sifir 2 hingga 12.

kemudian salah sorang pakcik aku bertanya.

2 kali 1000 berapa?.

aku jawab,aku tak belajar lagik,mana tahu!.

seluruh rumah bergegar dengan hilai tawa.

aku lihat diri aku,

bodoh!.

itu semasa aku berumur 6 tahun.

kalau aku beri jawapannya 2000,sudah pasti diri aku menjadi perhatian media sebagaimana budak kecil yang bernama shukri pernah mendapat perhatian kerana kepandaiannya.

apa cerita dia sekarang?.


penggera berbunyi.

menandakan masa telah tamat.

apabila aku membuka mata ku kembali,aku berasa disini.

sedang diperhatikan oleh kawan-kawan aku.

kau ok?

aku ok,nak carik sayur nak buat berbuka.

lantas meninggalkan mereka terkebil-kebil.

apa jadah si jadon ni termenung depan peti surat?.

pengembara masa lain
harimau naik kembara
bukunota ada kaki

6 comments:

Anonymous said...

ukk.. cam best jee.. pergi ke zaman lampau...hehe.. mesin apa tu don??

Anonymous said...

berapa ratus ribu yen yang ayob bubuh? :D

Anonymous said...

kau tunggu surat dari amoi jepun ke kat peti surat tu?

ayobkelubi said...

raje : nak beli takleh.sbb install by local gomen.kang aku kena tangkap.

ahsuez: dependlah.tgk mood lah.

op: apa dah surat.sekali dia tulis arab mana mau paham?

Zack said...

hmm.. org jepun ni..
apa lagi yg belum diorg buat ?

btw, yob, aku rasa kau kena betulkan link ke mamatinie punya blog tu lah. kat post yg ada gambar lucah kau berseronok2 ngan budak bawah umur tu. hehe. silap eja kot.

ayobkelubi said...

zack:yalah.aku baru perasan,thank you sista!