Tuesday, May 24, 2005

jadon : cerita dan cita-cita

1998

tak pasti.

seingat aku,hari rabu rasanya.hari "student".

pelajar-pelajar dapat keistimewaan.macam-macam diskaun untuk masuk ini,tengok itu,main ini,joget lambak itu.

hari rabu tiap-tiap minggu,tiap-tiap bulan dan tiap-tiap tahun.

selalunya kami menghabiskan masa tengok wayang di panggung wayang ABC sebelum dia berpindah ke sptty park (betul ker aku eja ni long?)atau pun bermain bowling.

naik keter honda accord merah saga pokcik tak pun fiat "lori sampah dbkl" croma kepunyaan eman.

tapi.

hari rabu tu.

hanya aku dan along.

entah macam mana,yang lain macam menyepikan diri.tak berminat ataupun poket masing-masing koyak,hantar kedai untuk dijahit.

kebetulan.hari tu adalah hari terkakhir panggung ABC beroperasi di bandar sebelum pindah ke tempat yang aku sebut diatas tadi.

kami sampai di depan ABC.

penuh panggung dengan "old timer",veteran dan pensioner.

aku pelik.

sejak bila student day convert jadi orang-orang tua day?.

hahaha.

rupa-rupanya SHAKESPEARES IN LOVE!.

nak tak nak,aku dan along masuk sama tengok filem itu!.

alahai,jadi orang tua kami hari tu!.hahaha.

(maaf,aku tahu cerita ini takde apa-apa feel,ignore jek bahagian hahaha tu).

+++

dia pernah bercerita dengan aku tentang cita-citanya ini.

ah,aku penatlah nak cerita tentang cita-cita dia ni.aku lapar.esoklah aku cerita.boleh?.

1 comment:

Zack said...

As'kum Ayob!
Salam perkenalan !
Jumpa jugak aku ngan orang yang sama2 minat muzik se-genre. Kau punya rock n rollers tu, memg membangkitkan nostalgia la. Kalau senang, singgah le ke rumah, nanti aku buatkan... kopi !